Retur

Om du har ångrat ditt köp och vill returnera din produkt, vänligen använd vårt returformulär längst ned på denna sida.

Process

Efter att du har registrerat din retur får du en returetikett via e-post.

Fäst etiketten tydligt på returpaketet.

Lämna paketet på ditt närmaste GLS-ombud.

Fraktavgifter visas här

Returfrakt små paket (under 20 kg): 60 SEK.

Returfrakt stora paket (över 20 kg): 125 SEK. 



Om din retur väger mer än 20 kg

När du har registrerat returen får du först ett kvitto på att ett returärende har skapats. Därefter kommer vår serviceavdelning att kontakta dig för att ordna upphämtning.
Produkten/produkterna kan inte returneras mot postförskott eller utan postleverans.

Observera att du automatiskt kommer att kontaktas av vår serviceavdelning om paketet väger mer än 20 kg. Serviceavdelningen ordnar då upphämtningen.

Köpesumman för det mottagna och godkända returpaketet återbetalas inom 14 dagar.
Observera att vi tar ut en avgift för returfrakt (se listan över fraktkostnader ovan).

Ångerrätt/returrätt

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar utan att ange något skäl. Om du har köpt flera varor i samma beställning kan du välja att ångra köpet av vissa eller alla produkter.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du eller någon annan som du har angett (dock inte transportören) får fysisk besittning av varan/varorna.
Om fristen går ut på en helgdag, lördag, den 5 juni (grundlagsdagen), 24 december eller 31 december förlängs fristen till nästa vardag.

Transportansvar

Om du returnerar en eller flera produkter till oss ansvarar du som kund för varorna under transporten. Det är mycket viktigt att du packar produkterna ordentligt för att undvika skador på varorna eller originalförpackningen. Använd aldrig originalförpackningen som ytterförpackning eftersom den kan skadas.

Jag har en reklamation – vad gör jag?

Om du har köpt en produkt och den har ett fel – till exempel material- eller tillverkningsfel – gäller bestämmelserna i den danska köplagen. Du kan reklamera felet inom 24 månader från leveransdatum genom att kontakta vår kundtjänst.
Ange ditt ordernummer när du kontaktar oss. Ett foto på produkten kan påskynda ärendet. Kom ihåg att bifoga en kopia av ditt kvitto.
Du måste meddela oss felet inom rimlig tid och senast två månader efter att du upptäckt det.